четвъртък, 31 март 2011 г.

Алиса в страната на чудесата


"Боже, Боже, колко е необикновено е всичко днес! А вчера си беше съвсем постарому. Питам се дали пък през нощта не съм се променила. Чакай да си помисля - като се събудих сутринта, бях ли същата? До колкото си спомням, май се почувствам малко по-различна. Но ако не съм същата, възниква втори въпрос: "Да му се не види, коя съм в действителност? Хм, това е най-голямата загадка!"
Луйс Карол
"Алиса в страната на чудесата"



 Добрите стари приказки, разказвали са ни ги нашите баби когато сме били малки. 
Разказвали ни ги нашите майки, когато ни приспивали в прегръдките си. 
Понякога ги разказват и татковците и дядовците. 
Всички умеят да разказват приказки.  
Някой от тези приказки обаче, препрочитаме когато вече не сме малки деца и на свой ред трябва да разкажем на някое сладко дребосъче. 
Тогава, приказките вече придобиват друг смисъл за нас. 
Думите променят своето значение 


Четохте ли скоро приказка на някого? 
Опитайте, ще ви хареса 


- Напразно хлопаш - каза Лакеят - и то по две причини. Първо, защото и аз съм на тая страна на вратата, на която си и ти. Второ, защото вътре вдигат такъв шум, че никой няма да те чуе.
Луис Карол
"Алиса в страната на чудесата"  

- Кой път да поема от тук? - попита Алиса.
- Зависи къде искаш да стигнеш - отговори Усмихващият се котарак.
- Няма значение — отвърна Алиса.
- Тогава няма значение и кой път ще поемеш - усмихна се загадъчно Котаракът.
- ...стига да стигна някъде - допълни Алиса.
- О, това със сигурност ще се случи, каза Котаракът, стига да вървиш достатъчно дълго. 
Луис Карол
"Алиса в страната на чудесата"  




0 коментара:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
-------------